طراحی سایت شرکتی
نوشته شده توسط : علی

مقدمه :با گسترش روزافزون کاربران اینترنتی و تجارت الکترونیک این نیاز به وجود آمد که شرکت ها و صاحبان صنایع حداقل یک صفحه وب کارآمد برای معرفی خدمات و محصولاتشان داشته باشند در غیر این صورت اگر به این موضوع توجه نکنند و حضور قوی در این عرصه نداشته باشند باعث عقب افتادن و چه بسا در آینده این حضور باعث هزینه های خیلی بیشتر برای آنها خواهد شد . هدف از طراحی سایت شرکت ایجاد پل ارتباط بین مشتری و شرکت می باشد. این یک برد دو طرفه است به این صورت که شرکت از طریق وب سایت بتواند خدمات و محصولاتش را به بهترین و ساده ترین شکل به مشتریان ارائه دهد و هم چنین مشتریان نیز با یک بررسی  در کمترین زمان در سایت  خدمات خود را دریافت نمایند.

برای محقق شدن به این اصل ، اصولی باید در طراحی وب رعایت شود . اولین ویژگی جداب بودن سایت است چه از لحاظ ساختاری و چه از نظر محتوا . از جهت ساختاری همه چیز باید درست و مرتب باشد و قسمت های مرتبط در یک قالب جداگانه باشند تا مشتری بتواند به سرعت و بدون سردرگمی به هدف خود برسد. از جهت محتوا مطالب واضح و شفاف باشد و برای معرفی شرکت از حالت داستان گونه استفاده شود زیرا کاربران علاقه دارند تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت را بدانند . از دیگر اصول لازم طراحی کاربر پسند وب سایت است که این امر بستگی به نوع فعالیت شرکت دارد .امروزه سبک های جدید طراحی از حالت های قدیمی با گوش های گرد و سایه دار به طراحی جدید دو بعدی گوشه های تیز تغییر پیدا کرده اند ، قسمت های مختلف سایت با رنگ های مختلف و شاد از یکدیگر جدا شده اند تا کاربر براحتی هر قسمت را از دیگری جدا کند و درک بهتری از مطالب داشته باشد، زیرا این قالب به جای آنکه تمرکز کاربر را بر حالت گرافیکی جلب کند فکر کاربررا بر روی مطالب سوق می دهد.

در گذشته وب سایت ، مطالب را در چند صفحه با ایجاد لینک هایی به هم مرتبط می کردند که این کار بدلیل لود شدن جداگانه هر صفحه باعث ایجاد خستگی در کاربر می شد ولی حالا با ساخت وب سایت های تک صفحه و انتقال کاربر به بخش های مختلف سایت در همان صفحه باعث کاربر پسند تر شدن آن میشود ، به این صورت که کاربر می تواند با خواندن بخش اولیه صفحه مطالب بیشتر را در قسمت های پایینتر سایت مشاهده نماید.

امروزه موبایل و تبلت یکی از ابزار های جا ناپدیر در بین مردم هستند و به همین جهت طراحی سایت برای موبایل ها نیز یک اصل مهم است که برای همگام سازی وب سایت در موبایل و تبلت روش ریسپانسیو سازی بسیار کارآمد است.

همه ی مدیران و صاحبان صنایع برای پیشرفت در کارشان و در نتیجه درآمد بیشتر می جنگند و هر کدام که خواستار سهم بیشتری از بازار هستند ناگزیر به پیگیری و اجرای روش های نوین کسب وکار هستند که یکی از موثر ترین روش ها تجارت الکترونیک است.





:: برچسب‌ها: طراحی وب , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: